Dersin Adı | Mühendislikte Araştırma Tasarımı ve Yöntemleri |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GS 593 | Güz | 3 | 0 | 3 | 0 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı,lisansüstü öğrencilerine mühendislikte araştırma ve etik için gerekli temel bilgileri vermek, araştırma soruları ve ilgili hipotezleri formüle etmek, araştırma sonuçlarını raporlamak ve analiz etmek ve hakemli bir dergide kabul edebilecek bilimsel bir makale yazım kurallarını anlatmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;- |
Ders Tanımı | Bu ders mühendislik araştırma yöntemlerini, bilimsel araştırma etiğini, mühendislik araştırma aşamalarını, bir literatür derlemesinin ilkelerini, hakemli bir dergi için bir makale hazırlanmasını, tanımlayıcı istatistiksel testleri ve hipotez testleri konularını kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mühendislikte araştırma yöntemlerine giriş. | Research Methods for Engineers, Bölüm 1 |
2 | Bilimsel çalışmalarda etik kuralları | Research Methods for Engineers, Bölüm 1 |
3 | Mühendislikte araştırma metodları | Research Methods for Engineers, Bölüm 2 |
4 | Mühendislikte araştırma metodları | Research Methods for Engineers, Bölüm 3 |
5 | Bilimsel rapor yazma yöntemleri (literatür tarama) | From Research to Manuscript: A guide to scientific writing. Part II Bölüm 1-2 |
6 | Bilimsel rapor yazma yöntemleri (sonuç raporu) | From Research to Manuscript: A guide to scientific writing. Part II Bölüm 1-2 |
7 | Bilimsel rapor yazma yöntemleri (makale yazımı) | From Research to Manuscript: A guide to scientific writing. Part III Bölüm 1-4 |
8 | Ara sınav | |
9 | Örnekleme ve tanımlayıcı istatistikler | Statistics for Engineers and Scientists. Bölüm 1 |
10 | Hipotez testleri | Statistics for Engineers and Scientists. Bölüm 6 |
11 | Parametrik testler | Statistics for Engineers and Scientists. Bölüm 4 |
12 | Non-parametrik testler | Statistics for Engineers and Scientists. Bölüm 4 |
13 | Proje sunumları | |
14 | Proje sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | FromResearchtoManuscript: A guidetoscientificwriting, 2nd Edition. M. J. Katz, SpringerScience, Cleveland OH, USA, 2009, ISBN:978-1-4020-9466-8. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 25 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 42 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 42 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | 45 | ||
Ara Sınavlar | 1 | ||
Final Sınavı | |||
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri, Biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimine sahiptir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri çeşitli Biyomühendislik problemlerini modelleme ve çözme amacıyla kullanır. | |||||
2 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; ilgili disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanır. | |||||
3 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözer. | |||||
4 | Doğa bilimleri ve Biyomühendislik temellerini kullanarak sistem, ekipman veya süreç tasarımı gerçekleştirir. | |||||
5 | Biyomühendislik alanındaki yeni gelişmeleri takip ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | |||||
6 | Biyomühendislik disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Biyomühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların profesyonel iş yaşamına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||
8 | Biyomühendislik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | |||||
9 | Biyomühendislik alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez/dönem projesi hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Biyomühendislik alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. | |||||
11 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri evrensel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirir. | |||||
12 | Biyomühendislik alanında bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlar, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest